Tuesday, July 2, 2013

4+4+4 sistemi yine değişiyor


4+4+4 sistemi yine değişiyor


60-66 aylık minikler için illerden gelen bilgiler iç açıcı değil. Çözüm için komisyon oluşturulacak, 60-70 aylık çocuklar ayrı sınıfa alınacak. Uyum sağlayamayanın ana okuluna gönderilmesi gündemde. Ders süresi 20 dakikaya inecek, bodrum katları oyun salonuna çevrilecek.





60-66 aylık minikler için illerden gelen bilgiler iç açıcı değil. Çözüm için komisyon oluşturulacak, 60-70 aylık çocuklar ayrı sınıfa alınacak. Uyum sağlayamayanın ana okuluna gönderilmesi gündemde. Ders süresi 20 dakikaya inecek, bodrum katları oyun salonuna çevrilecek.


4+4+4 sistemi yine değişiyor

ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı , İl Milli Eğitim Müdürlüklerinden gelen uyarılar üzerine 4+4+4 sisteminde revizyona gidiyor. Düzenleme, özellikle 1. sınıfa başlayan 60-66 aylık çocuklarla ilgili olacak.

Vatan'dan Kıvanç El'in haberine göre, bakanlıkta oluşturulacak komisyon bu konuda çalışacak. Komisyonun raporu doğrultusunda revizyonlar belirlenecek ve yeni eğitim döneminde hayata geçirilecek.  Başta İstanbul olmak üzere il milli eğitim müdürlüklerinden gelen raporlar, sistemdeki sıkıntıları ortaya çıkardı. Bakanlık bunun üzerine yeni eğitim yılında benzer aksaklıkların yaşanmaması için önlemler almaya hazırlanıyor. Sistemde en fazla sıkıntı, 60-84 (birinci sınıf) aylık çocuklarda yaşanıyor. Bazı çocuklar henüz okumayı sökemezken, 40 dakikalık ders sürelerinin de uzun olduğu belirlendi. Bakanlık yetkilileri, “Sistemin temelinde bir değişiklik yok, uygulamada yaşanan bazı sıkıntıları ortadan kaldıracağız. Geri adım atılması söz konusu değil” değerlendirmesinde bulundu.

Veli istese de kararı komisyon verecek

- OYUN ALANI: Öğrencilerin okula bağlı kalması ve yeterli oyun aktivitesinin yapılabilmesi için oyun alanlarının oluşturulması hedefleniyor. Bu konuda belediyelerden yardım istenmesi de gündeme gelirken, boş olan bodrum katları ile çatı katlarının oyun alanı yapılması da gündemde. İmkanı olan okullarda kukla gösterisi, müzik odası gibi odaların da yapılması istenecek.

- KOMİSYON KARAR VERSİN: 60-66 aylık hazır olmayan çocuklar da veli kararı ile okula başladı. Bu konuda sorunlar yaşandı. Bakanlığa, veli isteğinin yanında uzmanlardan oluşturulan bir komisyonun çocuklara “okula başlayabilir” onayını vermesi, bu onayı alamayan öğrencilerin ana okuluna gönderilmesi önerildi. Komisyon, bu öneriyi de gündemine aldı.

Yüzde 67’si en az bir kez altına kaçırdı

Anadolu Eğitim-Sen tarafından 2000 öğretmenle yapılan anketten de şu çarpıcı sonuçlar çıkmıştı:

- Birinci sınıfların yüzde 44’ü boylarına uygun olmayan sıralarda bir ders yılı oturmak zorunda kaldı

- 60-66 aylık çocukların yüzde 67’sinin en az 1 kez altına kaçırdı.

- Üst yaş gruplarındaki öğrencilerin tamamı Nisan ayında okumaya geçerken, 66 ay altındaki öğrenciler için bu oran yüzde 18’de kaldı. Yani 60-66 ay aralığında kalan çocukların yüzde 82’si yani her 5 çocuktan 4’ü Nisan ayında okumaya geçemedi.

- “1.sınıflarda yapılan sistem ve müfredat değişikliğine ilişkin herhangi bir eğitim aldınız mı?” sorusunu ise öğretmenlerin yüzde 65’i eğitim almadım diye cevaplarken, yüzde 31’i bu yönde eğitim aldığını ama işe yaramadığını, yüzde 4’ü ise eğitim aldığını ve işe yaradığını bildirdi.

Dinleme bozukluğu oluştu 

Edinilen  bilgiye göre MEB’in yürüttüğü çalışmalar kapsamında yeni eğitim öğretim yılında şu revizyonlar bekleniyor:

- 20 DAKİKALIK DERS: 40 dakikalık derslere özellikle 60- 66 aylık çocuklar uyum sağlayamadı. Çocuklarda dinleme bozukluğu, dikkatsizlik gibi olumsuzluklar ortaya çıktı. Derslerde dikkati dağılan çocuklar için 20’şer dakikalık derslerin yapılması gündemde.

- ESNEK EĞİTİM: Tüm sınıfa aynı eğitimin değil, öğrencilerin ilgi ve becerilerine göre sınıfta “esnek” eğitimin hayata geçirilmesi bekleniyor.

- 60-70 VE 71-84: Okullarda 60-70 aylık çocuklarla, 71-84 aylık çocukların ayrı sınıflarda toplanması, yeterli öğrenci yoksa yakın okullarda birleştirme yapılması da bakanlığa gelen öneriler arasında.

- SINIFLAR BÖLÜNEBİLİR: Birçok okulda 50 kişilik sınıflar ortaya çıktı. Kalabalık sınıflarda 1. sınıf öğrencilerinin motivasyonu sağlanamadı. Bu nedenle sınıf öğrencilerinin ikiye bölünmesi gündemde.

- SIRADA DEĞİL MİNDERDE: Çocukların klasik sıra düzeninde değil, yerde minderde veya nerede rahat ediyorsa orada ders dinlemeleri ve tek kişilik sıraların “u” düzeninde sıralanması için düzenleme yapılması olası.

Pilot uygulama olmalıydı

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün daha önce kamuoyuna yansıyan kapsamlı 4+4+4 raporu şöyleydi:

- Derslik ihtiyacı giderilmeli

- 40 dakikalık derste 60 aylık çocukların oturmaları, dikkatlerini derse vermeleri mümkün değildir. Sınıflarda 60-84 ay aralığındaki çocukların bir arada bulunması ciddi sorundur.

- Okula hazırlık dönemlerinin 60-70 ay arasındaki öğrencilere 3.5 ay, 70 ay üzerindekilere de 1 ay yapılmalı.

- Okul bahçe duvarları yükseltilip çizgi film karakterleri ile süslenmeli.

- Kapsamlı düzenleme yapılmadan önce pilot uygulamalara bakılmalı.

- Okulların fiziksel şartlarının 60 aylık çocuklar için yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.



------

Bu sorunların olacağını uzmanlar daha uygulama başlamadan önce söylemişlerdi. Bakan dinlememiş, hiçbir hazırlığı olmadan bu sistemi uygulamaya sokmuştu. Şimdi veriler uzmanları doğrulamış, ne fayda? Bu uygulamadan çocukların gördüğü zararlar nasıl telafi edilecek? Arkadaşlarının içinde altına kaçıran, okuma yazmayı öğrenemeyen, anaokuluna döndürülerek başarısızlığı tescillenen, en azından sıkıldığı için okuldan nefret etmiş olan çocukların mağduriyeti nasıl giderilecek? Eski bakanın aldığı beddualardan sonra yatacak yeri yok.



ezan, bayrak ve altına kaçıran eğitim sistemi. - kartopu_

Başbakanın nasıl kimseyi dinlemeden, beş yaşında okula başlama zorunlu uygulamasını, "kendi çocuklarınıza hakaret ediyorsunuz, geri zekalı raporu almayın" mealinde azarladığını hatırlayın. sonuç? bakan görevden alındı, birsürü çocuk ömürleri boyunca okulu korkunç, can sıkıcı ve itici olarak hatırlayacak. sorumluluğu kimin?Ben bizzat, sağa sola, sınıfa, koridaro kakasına yapan birçok çocuk hatırlıyorum. Bu yıl ise başbakanın hayranı olanlar bile sisteme lanet yağdırıyor!ülkenin en önemli sorununu bırakıp otuzlu yıllarda ezanın türkçe okutulduğu geyiğini tekrarlamak ciddiyetsizliktir. ülkenin geleceğini emanet ettik, her bakanda her yılda zırt pırt sistem değiştirerek kuşakları mahvettiniz. biraz da bunlardan bahsedin.


sistemin içine - kaşınan adam

İmam hatip orta okulları açmak için sistemin içine ettiler.Daha tuvalet ihtiyacını ifade edemeyen çocukları zorunlu eğitime aldılar..Liselerde sırf dini eğitim verebilmek için bir sürü seçmeli ders koydular.Ama çoğu seçmeli dersin hocası yok yada seçim yapan öğrenci sayısı az bahanesi ile öğrencileri okul yönetiminin seçtiği derse yönlendiriyorlar.Tabii bu derste çoğunlukla dinle ilgili ders oluyor.Yada öğrenci seçmeli ders saatini doldurabilmek için üç ayrı ders alıyor.Bu durumda öğrenciye ek yükler getiriyor.Öğretmenlere ertesi güne hazırlanmak için zaman kalmıyor.Öğretmenler eğitim saatleri ders saatleri ile çakışıyor zaman zaman dersler boş geçiyor.Serbest kıyafet sistemine özel okullar başta olmak üzere velilerin çoğu karşı çıkıyor.(Bir araştırmaya göre %80).Oysa AKP serbest kıyafet sistemini çoğunluktaki velilerin isteği üzerine yasalaştırdığını açıklamıştı.Tabi bu serbest kıyafet uygulamasının ardından ikinci adım muhtemelki lise ve orta okullarda başörtüsü serbestliği olacak. Velhasıl AKP milli eğitimi çorbaya çevirdi.

No comments:

Post a Comment